دانلود پرسشنامه : استانداردهای شایستگی معلمان برای ارزیابی دانش‌آموزان

تصویر شاخص

هدف: انجمن‌های آموزش حرفه‌ای در سال 1987میلادی برای ایجاد استانداردهایی جهت ارزیابی شایستگی معلمان بر اساس معیارهای فدراسیون آمریکایی شورای ملی معلمان بوجود آمد تا فواید بالقوه آموزشی ناشی از ارزیابی دانش‌آموزان کاملاً تشخیص داده شود. این کمیته که جهت این پروژه منصوب شده بود، کارش را در سال 1990 با تجدید‌نظرهایی در پیش‌نویس‌های قبلی توسط اعضای سنجش، تعلیم، آماده‌سازی معلمان و کمیته‌های صدور گواهینامه تکمیل کرد.
(American Federation of teachers, 2001, p. 1)
استاندارد در اینجا بعنوان اصولی که عموماً توسط انجمن‌های حرفه‌ای مسؤل برای این سند پذیرفته شده، تعریف می‌شود. ارزیابی بعنوان فرایند کسب اطلاعاتی که جهت ایجاد و اخذ تصمیمات آموزشی دربارة دانش‌آموزان، دادن بازخور به دانش‌آموزان دربارة پیشرفتشان، نقاط ضعف و قوت جهت قضاوت دریاره اثربخشی آموزشی، کفایت و مناسب‌بودن دورة تحصیلات و اطلاع دادن خط‌مشی‌ها تعریف می‌شود.
فنون ارزیابی گوناگون شامل: مشاهده رسمی و غیر رسمی، تجزیه و تحلیل کیفی عملکرد محصولات دانش‌آموز، آزمون‌های کاغذ و قلم، پرسش شفاهی و تجزیه و تحلیل سوابق دانش‌آموز است.
شایستگی‌هایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، دانش و مهارت‌های اساسی معلمین بعنوان مربیان می‌باشد. شایستگی‌های بسیاری وجود دارد که در ورای ارزیابی شایستگی‌هایی که معلمین باید حائز آن باشند. از طریق برقراری استانداردها برای شایستگی معلمان در ارزیابی دانش‌آموزان، انجمن‌ها با این موضوع موافقت می‌کنند که ازریابی دانش‌آموزان قسمت ضروری یک آموزش است و اینکه آموزش خوب بدون وجود یک ارزیابی خوب از دانش‌آموزان وجود ندارد. آموزش برای ایجاد شایستگی‌های بکار رفته در استانداردها، باید بخش لاینفک آماده‌سازی برای آینده باشد.
پیش‌نویس‌های این بیانیه با اصلاحات متعددی که توسط کمیته صورت گرفت، قبل از اینکه استانداردها به اجرا درآیند، برای نخستین بار برای تجدیدنظر عمومی منتشر شدند سپس تفاسیری متعدد توسط تجدیدنظرکنندگان از سوی انجمن‌های ذیربط صورت پذیرفت تا اینکه بیانیة نهایی آماده گردید. (American Federation of Teachers, 2001, P. 2)

نحوه تکمیل: هر کدام از این استانداردها بیانگر انتظارات برای دانش و مهارت ارزیابی معلم است که یک معلم باید آنها را دارا باشد، به‌طوریکه بتواند در پنج حوزه‌ای که درپرسشنامه شرح داده شده است، بخوبی عمل کند. برای سنجش هر یک از استانداردها از عبارات مختلفی در پنج دسته جداگانه استفاده شده است که دارای طیف پنج گزینه‌ای از خیلی کم تا خیلی زیاد است.

توضیحات : سوالات این پرسشنامه به صورت 5 گزینه ای طراحی شده و نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج به صورت کامل تشریح شده است.

تعداد سوالات: 23

نوع فایل : Word 2007

روایی و پایایی : این پرسشنامه، ترجمه ی یک پرسشنامه استاندارد خارجی است که به زبان فارسی برگردانده شده است. لذا روایی و پایایی این پرسشنامه در ایران مورد بررسی قرار نگرفته و در صورت لزوم، محققان باید نسبت به بررسی روایی و پایایی این پرسشنامه اقدام نمایند. منبع : مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید، 1390، پژوهشنامه مدیریت، جلد دوازدهم، انتشارات راه‌دان، تهران.

***************************************************************
توجه : حق انحصاری انتشار نسخه الکترونیکی پرسشنامه های «پژوهشنامه مدیریت» در اختیار مرجع علوم مدیریت ایران (سایت e-Modiran.com) می باشد و هرگونه نسخه برداری و بازنشر این آثار پیگرد قانونی خواهد داشت.
***************************************************************

دانلود فایل

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 فروش
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پرسشنامه : استانداردهای شایستگی معلمان برای ارزیابی دانش‌آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش از فروشنده

قیمت

33,000 تومان

گزارش تخلف

امتیازی ثبت نشده است
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400آخرین بروزرسانی: 24 آبان 1402تعداد بازدید: 348
نوع فایل

فایل متنی

قیمت

33,000 تومان